Storing Door een storing zijn uw gegevens in het Digitaal Loket niet bijgewerkt. U ziet daardoor niet al uw actuele gegevens. Onze excuses voor het ongemak!

Bent u het niet eens met een bestuurlijke boete?

Iedereen die in Nederland woont of werkt moet een zorgverzekering hebben bij een Nederlandse zorgverzekeraar. Dat staat in de wet. Als u in Nederland woont of werkt en u hebt geen zorgverzekering, dan krijgt u een bestuurlijke boete.

U woont niet meer in Nederland. Waarom krijgt u post van ons?

Woont u nu in het buitenland, maar hebt u een tijdje in Nederland gewoond, gewerkt of gestudeerd? Ook dan had u een zorgverzekering moeten nemen. U hebt dat niet gedaan. Daarom moet u een boete betalen.

Wat moet u doen als u het niet eens bent met de boete?

U kunt bezwaar maken met een brief aan het CAK. Dat moet binnen 6 weken nadat u de boete van het CAK hebt gekregen. Kijk voor meer informatie op de website van het CAK.

  • Schrijf een brief en zet hierin de volgende gegevens: 
    -  Uw naam, adres, woonplaats, geboortedatum en geboorteplaats
    -  Waarom u het niet eens bent met deze boete
    -  De datum waarop u de brief schrijft
    -  Uw telefoonnummer en emailadres
    -  Uw handtekening
     
  • Stuur uw brief, samen met een kopie van de boete naar:
    CAK
    Onverzekerden
    Antwoordnummer 91034
    2509 VC Den Haag
    Nederland

U hoeft geen postzegel op de envelop te plakken.

Als u bezwaar maakt, moet u de boete wel betalen. Krijgt u gelijk? Dan krijgt u uw geld terug.