Storing Door een storing zijn uw gegevens in het Digitaal Loket niet bijgewerkt. U ziet daardoor niet al uw actuele gegevens. Onze excuses voor het ongemak!
U moet een machtiging meesturen
Omdat u een betalingsregeling voor iemand anders aanvraagt, hebt u een machtiging nodig.
Bent u bewindvoerder of curator? Dan kunt u het vonnis van de rechtbank uploaden.
Stuurt u geen machtiging mee? Dan behandelen wij de aanvraag niet.
Wat doen wij?
Wij gaan uw aanvraag beoordelen. U krijgt daarna van ons een brief waarin staat of de persoon voor wie u een betalingsregeling aanvraagt in termijnen mag betalen. Mag dat? Dan ziet deze de betalingsregeling ook na inloggen met DigiD.
Wij beoordelen bij uw aanvraag alle bedragen die de persoon voor wie u de aanvraag doet nu moet betalen. Moet deze daarna een nieuw bedrag betalen? Neem dan contact met ons op.
Voldoet uw aanvraag niet aan de regels? Dan kunnen wij uw verzoek afwijzen.
In hoeveel termijnen mag u betalen?
Als we een betalingsregeling afspreken, moet de persoon voor wie u de afspraak maakt elke maand een bedrag aan ons betalen. Hieronder staat in hoeveel maanden deze het openstaand bedrag dan moet betalen.
Openstaand bedrag* | Aantal maanden |
Tot € 120 | 3 |
€ 120 tot € 300 | 6 |
€ 300 tot € 450 | 9 |
€ 450 tot € 1.250 | 12 |
€ 1.250 tot € 2.000 | 18 |
€ 2.000 tot € 3.000 | 24 |
€ 3.000 tot € 4.000 | 30 |
€ 4.000 en hoger | 36 |
* Het openstaand bedrag is het bedrag dat aan ons betaald moet worden op het moment dat u een aanvraag doet.
Is het maandbedrag te hoog?
Dan kunt u een persoonlijke betalingsregeling aanvragen. Dit betekent dat we gaan kijken welk bedrag past bij de financiële situatie van degene voor wie u een betalingsregeling wilt maken. U moet daarvoor bewijstukken opsturen.