Storing Door een storing zijn uw gegevens in het Digitaal Loket niet bijgewerkt. U ziet daardoor niet al uw actuele gegevens. Onze excuses voor het ongemak!
Betalingsregeling aanvragen
U wilt een betalingsregeling afspreken. Hieronder staat de link naar het formulier waarmee u uw aanvraag kunt doen.
Ik wil een betalingsregeling afspreken
Aanvraagformulier
Wat doen wij?
Nadat u uw aanvraag hebt ingediend, gaan wij deze beoordelen. U krijgt dan van ons een brief. In deze brief staat of u in termijnen mag betalen. Mag dat dan kunt u inloggen met uw DigiD en de afspraak ook digitaal bekijken.
Wij beoordelen bij uw aanvraag alle bedragen die u nu moet betalen. Moet u daarna een nieuw bedrag betalen? Neem dan contact met ons op.
Voldoet uw aanvraag niet aan de regels? Dan kunnen wij uw verzoek afwijzen.
In hoeveel termijnen mag u betalen?
Als we een betalingsregeling afspreken, moet u elke maand een bedrag aan ons betalen. Hieronder staat in hoeveel maanden u het openstaand bedrag dan moet betalen.
Openstaand bedrag* | Aantal maanden |
Tot € 120 | 3 |
€ 120 tot € 300 | 6 |
€ 300 tot € 450 | 9 |
€ 450 tot € 1.250 | 12 |
€ 1.250 tot € 2.000 | 18 |
€ 2.000 tot € 3.000 | 24 |
€ 3.000 tot € 4.000 | 30 |
€ 4.000 en hoger | 36 |
* Het openstaand bedrag is het bedrag dat aan ons betaald moet worden op het moment dat u een aanvraag doet.
Is het maandbedrag te hoog?
Dan kunt u een persoonlijke betalingsregeling aanvragen. Dit betekent dat we gaan kijken welk bedrag past bij uw financiële situatie. U moet daarvoor bewijstukken opsturen.
Bekijk ook
Gaat u in beroep? Vraag dan geen betalingsregeling aan
Bent u in beroep gegaan nadat u al had afgesproken de boete in termijnen te betalen? En heeft het Openbaar Ministerie of de rechter beslist dat u de boete toch moet betalen? Dan moet u opnieuw een aanvraag doen om de boete in termijnen te betalen.