CJIB moderniseert dienstverlening

(Leeuwarden - 21 dec. 2017) - Het CJIB moderniseert zijn dienstverlening. Belangrijke uitgangspunten hierbij zijn toegankelijkheid en begrijpelijkheid. Na de website cjib.nl en de verkeersboete zijn nu ook de aanmaningen vernieuwd.

Vanaf eind 2017 hebben zij, net als de website en de verkeersboete, een overzichtelijke indeling, begrijpelijke taal en een moderne uitstraling. Nog dit jaar gaat het CJIB de nieuwe aanmaning versturen.

De modernisering van de dienstverlening van het CJIB houdt hiermee niet op. Nog meer brieven krijgen een nieuw uiterlijk en het CJIB wil zijn dienstverlening via andere kanalen ook blijven verbeteren. Zo kunnen binnenkort mensen uit nog meer landen in Europa gebruik maken van het Digitaal Loket.
Het loket wordt nu wekelijks zo’n 50.000 keer gebruikt om bijvoorbeeld boetes te betalen.

De vernieuwde aanmaning:
(Klik op de afbeelding voor een vergroting)

 

Afbeelding
Vernieuwde eerste aanmaning

De vernieuwde tweede aanmaning:
(Klik op de afbeelding voor een vergroting)

 

Afbeelding
Vernieuwde tweede aanmaning