Ik ben het niet eens met een bestuurlijke boete

Hebt u een brief van ons gekregen waar ‘bestuurlijke boete’ op staat? Dan staat in die brief wie deze boete heeft opgelegd. Als u het hier niet mee eens bent kunt u bezwaar maken. Hieronder leest u hoe u dit doet.

Staat er een letter Z rechts bovenaan de brief?

Wij versturen deze boete namens het CAK. Als het CAK ziet dat u onverzekerd bent, dan krijgt u van hen een brief met een dringend verzoek binnen 3 maanden een zorgverzekering te nemen. Doet u dit niet? Dan krijgt u een boete van het CAK. 

Wilt u bezwaar maken tegen deze boete?

U moet dan een brief sturen aan het CAK. Dat moet binnen 6 weken nadat u de boete van het CAK hebt gekregen. Kijk voor meer informatie op de website van het CAK.

Belangrijk! U moet de boete wel betalen. Ook als u een bezwaar hebt geschreven.
Hebt u de boete onterecht gekregen? Dan betaalt het CAK het bedrag van de boete aan u terug.

Staat er een letter J rechts bovenaan de brief?

Wij versturen deze boete namens e-Tol. U hebt de A24/Blankenburgverbinding bij Rotterdam (NL) gebruikt. Dit is een tolweg. e-Tol heeft u een betalingsherinnering gestuurd omdat u de tol niet binnen drie dagen hebt betaald.  Omdat u de betalingsherinnering ook niet hebt betaald, hebt u nu een boete gekregen van het CJIB.

Wilt u bezwaar maken tegen deze boete?

Dat kan online via de website van e-Tol. Daar leest u meer informatie over het maken van bezwaar en kunt u de foto van de tolrit bekijken. Ook vindt u daar het adres als u liever een brief schrijft. Zorg ervoor dat u bezwaar maakt binnen 6 weken nadat u de boete hebt gekregen.