Storing Door een storing zijn uw gegevens in het Digitaal Loket niet bijgewerkt. U ziet daardoor niet al uw actuele gegevens. Onze excuses voor het ongemak!
Hebt u uw account op mijn.overheid.nl geactiveerd? Dan kunt u – nadat u bent ingelogd - onder Instellingen aanvinken, dat u post van het CJIB in uw Berichtenbox wilt ontvangen.
Afbeelding
Welke post kunnen wij in uw Berichtenbox zetten?
Onze regel is: hebt u ons aangevinkt op MijnOverheid? Dan sturen wij ons antwoord op de meeste van uw schriftelijke en digitale verzoeken zowel naar de Berichtenbox als via de post naar u toe.
Bijvoorbeeld:
Stuurt u ons een brief met een vraag? Dan sturen wij u een brief terug via de Berichtenbox én via de post. Vraagt u via een webformulier op onze website een betalingsregeling aan? Ook dan ontvangt u ons antwoord in de Berichtenbox én via de post.
Uitzondering
Op deze regel zijn een paar uitzonderingen : Vraagt u online een overzicht aan van de boetes die u nog aan ons moet betalen? En hebt u ons op MijnOverheid aangevinkt? Dan ontvangt u dat overzicht alleen in de Berichtenbox. Wij sturen dat overzicht dan niet ook nog via de post naar u toe.
Hebt u online een klacht ingediend? Dan wordt een eventuele schriftelijke reactie alleen per post verstuurd. U krijgt deze niet in de Berichtenbox.
Krijgt u boetes ook in de Berichtenbox?
Nee, boetes krijgt u via de post toegestuurd. In de wet staat dat wij dat zo moeten doen.
Hoe weet u wanneer er post in uw Berichtenbox staat?
U krijgt een email als er nieuwe post in uw Berichtenbox staat. U moet er dan wel voor zorgen, dat uw emailadres bekend is in uw account op MijnOverheid.
Wilt u controleren of uw emailadres goed geregistreerd staat? Ga dan naar mijn.overheid.nl en log in met uw DigiD. U kunt uw e-mailadres controleren bij 'Instellingen'.
Kan iemand anders uw zaken in de Berichtenbox voor u regelen?
Ja. Als u wilt dat iemand anders uw zaken in de Berichtenbox regelt, dan kunt u die persoon machtigen. U kunt dit regelen via machtigen.digid.nl.